با انواع مختلف رژیم لاغری سریع آشنا شوید و بهترین را انتخاب کنید.
نوشته شده توسط : رعنا

لاغری سریع بدون استفاده از رژیم های لاغری بر پایه دو اصل است:

  1. بنا بر دلایل ژنتیکی بدن شخص باعث تجمع چربی در نقاط مختلف بدن نمی شود
  2. مغز و تفکر انسان قابلیت هایی باور نکردنی دارند.

پزشکان و متخصصان تغذیه در قدم اول به بیماران خود یک رژیم لاغری اصولی را پیشنهاد می کنند. اما برخی افراد به دنبال رژیم  لاغری سریع رایگان هستند. بنابر این در ادامه با 2 نمونه از رژیم های لاغری سریع آشنا می شوید و می توانید بهترین آنها را انتخاب کنید.

رژیم لاغری سریع و موثر

رژیم های غذایی با کنترل مواد غذایی مصرف شده، باعث لاغری سریع می‌شوند. تا کنون هشت رژیم غذایی کارآمدی خود را ثابت کرده و باعث کاهش وزن و خصوصا تجمع چربی در نقاط مختلف بدن شده‌اند. اسامی این هشت رژیم به ترتیب: پالئو، وگان، کم کربو، دوکان، کم چرب، اتکینز، اچ سی جی و زون بوده که هر یک مزایا و معایب خود را دارند. این رژیم‌ها را بررسی کنید تا ببینید کدام یک با شرایط شما همخوانی داشته و برای شما بهتر است. یادتان باشد که رژیم لاغری سریع تنها در صورتی مفید است که بتوانید بعد از آن، وزن خود را حفظ کنید.

رژیم پالئو

بسیاری از کارشناسان معتقدند که بهترین روش زندگی برای حفظ سلامتی و افزایش طول عمر، دنبال کردن رژیم غذایی اجداد و نیاکان غارنشین است. آنهایی که غذای خود را فقط از طریق شکار کردن به دست می‌آورند و صد البته در این راه، انرژی زیادی نیز مصرف می‌کردند. در لاغری سریع با رژیم پالئو باید از غذاهای فرآوری شده و تراریخته اجتناب کرد و مصرف لبنیات نیز به حداقل برسد.

در رژیم لاغری پالئو از مصرف غلات و لبنیات اجتناب شده و به جای آن، غذاهای مقوی و پروتئین دار، سبزیجات و میوه‌ها و دانه‌های مغذی مصرف می‌شود. طبیعتا با گذشت صدها و شاید هزاران سال از قرار گرفتن لبنیات در رژیم غذایی انسان، حذف کامل آن منطقی نبوده و باعث ایجاد بعضی کمبودها در بدن شود. با این حال، این رژیم غذایی تاثیرگذاری خود در لاغری سریع را اثبات کرده است.

رژیم وگان یا گیاه خواری

هدف اصلی رژیم غذایی وگان یا همان رژیم لاغری گیاهخواری کمک به لاغری نبوده است، بلکه بیشتر یک نوع منش و تفکر برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از کشتن حیوانات است. بنابراین، رژیم وگن بیشتر منش و تفکری است که افراد وگان (گیاه خوار)، دنبال می‌کنند. همانطور که از اسم این رژیم لاغری سریع (گیاه خواری) مشخص است، مصرف هرگونه گوشت یا فرآوردهای گوشتی در آن ممنوع است. این رژیم دقیقا بر خلاف پالئو بوده و نه تنها گوشت و فرآورده‌های گوشتی در آن ممنوع است، بلکه مشتقات حیوانی همچون تخم مرغ، عسل، آب پنیر، آلبومین و … نیز نباید مصرف شوند.

در حقیقت وگانیسم دشوارترین نوع گیاه‌خواری (وجترینیسم) است. برای لاغری در رژیم وگان، کالری ورودی به بدن محدود شده و تکیه بر غذاهای فیبرداری است که هم به دستگاه گوارش کمک می‌کند و هم احساس سیری به فرد می‌دهد. در عمل، لاغری سریع با این رژیم امکان پذیر نبوده، اما در بلند مدت و با حفظ این رژیم، می‌توان زندگی سالمتری را مشاهده نمود.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: